nr 1

-  Jag är lika maktlös som barn brukar tänka!

De tror att pengar är bara mynt men , nej sedlar har större värde !

 

Jag själv är uppvuxen med en mycket bra ekonomi men ändå krossar det mig när jag ser andra äga mer än vad jag själv har ..

 ( inte bort skämde) om ni tänkte på det , utan jag vill hellre definiera det som jag själv är orealistisk ibland och glömmer bort att det finns en tredje värld där ute .. Och då menar jag inte Afrika utan det räcker med att åka 2000km eller mindre.

Det är det som gör mig maktlös som ett barn och kanske orealistisk som ett barn / att jag kanske har det mycket bättre än andra samtidig som dem som har sämre är gladare och njuter av livet lilla gåva men..

Pengar är inte allting men samtidig allt :

1kr , en 20-kr sedel , kreditkort , check  ;you name it !

Att det ska vara så svårt att vara glad utan pengar tror jag inte på !

MAN MÅSTE INTE GÖRA ALLTID NÅGONTING MED/FÖR PENGAR

Njut av ett glas mjölk hos en vän och uppskatta allt ni har tillsammans och diskutera hur andra människor larvar sig omkring och ibland "glömmer bort " det realistiska med det orealistiska .

Vi människor kan jämföra men det ger ingen glädje !

 

Start tanke , buss i Malmö Södervärn där barn blir förvirrade !


Kommentarer
Postat av: Anonym

För att njuta av ett glas mjölk behöver du pengar för att köpa mjölken :S

2011-01-21 @ 08:58:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0